Leapșa Vacanțelor – provocarea nr. 6

Toate valizele în aeeer 😅😅😅 !!! ✈️🏝️🌅🚞🚝🌍🗽

La mareee, la soaaare 🤣🤣🤣 – da, daaa,  pe naiba !!!

Nu, nu, nu, dragilor, încă nu mi-am luat zborul, că covidul naibi care mi-a distrus câteva planuri de vacanță îndrăznețe: unul în Anglia, unul în Italia și cel puțin vreo două prin țară. Cred că până la urmă o să-mi fac concediu prin fundul grădinii🙄😳 Acum când am cel mai lung concediu, uite că n-am parte de plecări prea îndepărtate de „țarcul” regiunii mele, așa că sper măcar anul viitor să pot trage trolerul după mine..😊

Visând la concediu, m-am gandit că ce-ar fi să vă provoc la o leapșă cu tema de față, dacă tot am intrat în luna vacanțelor, deci:

Să înceapă provocareaaaaa.!!!

Sursa foto: google

1. Anotimpul sau luna preferată pentru vacanța ta, care ar fi ?

Pentru mine, cred că în fiecare anotimp este fain să pot avea măcar un concediu scurt. Totuși, prefer vara și toamna și oricând este vreme frumoasă 😃

2. Concediu la Munte, la Mare sau un City Break, ce preferi.?

Nu mai este o noutate că deja știți că eu prefer Muntele. Trebuie să recunosc că îmi lipsește marea cu: valurile, briza, răsăritul – și alte: scoici, apusuri, palmieri, nisip și libertateee.. 😅Nu râdeți, că eu n-am mai văzut marea din 2014, așa că dați-vă  de-oparte și faceți pârtie că mă arunc😃🤣 Și City Break-urile îmi plac, dar nu singur. (merge și singur dacă i-au o biclă cu mine)

3. Activități preferate în concediu, care ?

Dacă sunt la Munte, atunci cât mai multă explorare, escaladare pe versanți (fără frânghii). Dacă sunt la mare, îmi place să merg dis de dimineață pe plajă când sunt numai singur, sau cu un prieten, parteneră, sau seara să privesc apusul și binențeles să mă ud puțin până la glezne😅 și să caut muuulte scoici😊 Prin orașe îmi place să vizitez cât mai multe obiective turistice, să îmi cumpăr suveniruri, să încerc dulciuri și toate porcariile care le au alții și nu le avem noi, glumesc – adică nu glumesc, că chiar îmi place să-mi bag nasul peste tot🤣

Sursa foto: google

4. Cu ce suveniruri vă întoarceți din vacanță ?

În mod sigur cu magneți, dar dacă sunt căni frumos personalizate, atunci și cu o cană. (Cred că am vreo 20 de căni cu povestea lor pe ele) .. 😊

5. O impresie plăcută sau haioasă de la una din călătoriile sau vacanțele tale..

Pentru mine, de departe este povestea de suflet trăită în Spania.

– Prietenii la care am stat, au hotărât să mergem puțin în localitatea aceea din apriopiere (Jironella) (noi eram cazați undeva într-un câmp la vreo 5 km de acel sat) că acolo erau mai mulți Români, și să ne jucăm fotbal, însă eu eram nelipsit de aparatul foto. A început fotbalul, dar eu eram fascinat de o biserică veche (castel) construită din piatră și ne tencuită. Mi-am cerut scuze de la prietni că nu vreau să joc fotbal, pentru că vreau să fac niște poze la monumentul acela, și ei au înțeles.    Ei bine: în timp ce eu eram pe după toate colțurile, numa văd că se desprinde din mulțimea de bătrâni ce stăteau la povești pe bancă, un nene în vârstă și se îndreaptă către mine, și îmi zice ceva. Am rugat pe cineva să-mi traducă.. Îmi spune cel care traduce  că el este preotul acelei biserici, și că vrea să mă poftescă înăuntru. Era seara târziu, iar eu aveam pe mine un maieu tot colorat de parcă eram rocker și eram în bermude. Îi spun preotului prin intermediul traducatorului, că nu intru, să nu se derajeze pentru mine că n-am o ținută corespunzătoare și mă mulțumesc și cu zidurile, pe deasupra era și aproape noapte afară. Preotul nici nu a mai zis nimic și s-a dus în fața mea și a „înfipt” o cheie uriașă în broasca porții castelului. S-a întors către mine și îmi făcea cu mâna să merg. M-a condus înăuntru și mi-a explicat prin semnele pe care le gesticula cu mâna, că pot să stau liniștit și să nu mă grăbesc..

Nu știu, pentru mine acest preot bătrânel a însemnat atât de mult prin căldura cu care ma primit, încât nu pot să mai uit această poveste /trăire.! Ar mai fi o poveste foarte interesantă cu un corn de vită găsit într-un geam, doar că despre el ar fi nevoie de un articol intreg – dacă va fi ?

6. Recomandă-ne o destinație pe care ai indrăgit-o cel mai mult până acum !

Eu „afară” nu am ieșit decât: o dată în Spania, și de două ori în Italia..  Toată Italia este frumoasă, dar un City Break la Roma, ar fi genial să-l puteți parcurge, la fel și Barcelona, este, cred, ce are Spania mai frumos..

7. Numește 2/3 destinații în țară !

Am amintiri frumoase de la Techirghiol. Mi-a plăcut mult, dar nu am fost recent.

(Techirghiol este un oraș în județul Constanța, Dobrogea, România. Are o populație de 7.292 locuitori. Se află la 15 km de Constanța, la 2 km de Eforie Nord, la 4 km de Movilița. Orașul este cunoscut pentru lacul cu același nume, Sanatoriul Balnear și Mănăstirea Sfânta Maria.. (Sursa Wikipedia))

O altă destinație dragă mie este: Vatra Dornei – Suceava. Am fost de multe ori acolo, dar nu să stau la hotel sau undeva, ci pur și simplu doar o vizitam și urcam pe munte cu telescaunul, și atât !

Ca și un City Break, mie îmi este foarte drag Sibiul. Aici aveți de vizitat așa: Castelul de Lut de pe Valea Zânelor – Merită vizitat !  Podul Minciunilor, galeriile de artă de la muzeul Brukenthal – (dacă nu a-ți vizitat acest Muzeu, încă n-ați fost la Sibiu. La fel și Muzeul Satului)

Să vă interesați dacă este deschis, pentru că datorită pandemiei, s-ar putea să aveți surpriza ca multe obiective să fie închise..Dacă sunteți cu cafeaua în „sânge” veți găsi cafea la Sibiu, nu glumă !

Ca o ultimă recomandare: să aveți bani pe card, veți fi cu un pas înaintea celorlalți. Sau macar să aveți la voi suficienți bani mărunți..

8. Un obiectiv turistic memorabil, de recomandat.

Acum: poate ce-mi place mie, s-ar putea să nu placă oricui. Fiecare om are gusturile, obiceiurile și tabieturile lui personale, și asta îmi place la noi: diversitatea, care ne face curioși🤗

În Spania la Barcelona, era pe o plajă aproape de valuri, (nu mai rețin numele plajei) un taur mare din bronz care avea în burta lui o Sirenă (da, mie îmi plac statuile și mă inholb la toate ciudățeniile😃) Mi sa părut așa interesant..Da știu, nu este un obiectiv turistic, poate zici, dar mie mi-a plăcut !

Dacă vreți să vă bucurați de cea mai înaltă calitate de oxigen și racoare pe vremea asta, atunci vă recomand Vatra Dornei, cu o urcare pe cea mai lungă distanță parcursă cu telescaunul, din țară, și chiar și din europa. Este de 3,5 km care durează aproximativ 40 de min. și costă dus/întors 30 de lei, sau doar dus, sau întors 20 de lei.. Atenție ! Nu funcționează pe furtună și ploaie, așa că consultați ANM – ul înainte de a pleca de-acasă..Stațiunea este una Verde, și puternic Oxigenată – Totuși, datorită expansiunii, atât a turismului, cât și al construcțiilor și, evident, al defrișărilor, tinde să se piardă cu timpul, ceea ce a fost odată Vatra Dornei..

Aste fiind zise, acesta este provocarea mea pentru voi. Vă dau undă verde să o preluați. Poate nu a-ți luat concediu, dar sunteți cu gândul la vacanță, așa că măcar virtual, haideți să intrăm în vacanță 🏝️

Cu Prietenie, Ștef !

14 comentarii

1. La Techirghiol aș vrea să mai merg și eu, măcar o dată, dar e prea departe. Am auzit că-i foarte frumos și sănătos, plus că am nostalgia celor două vacanțe petrecute acolo în anii 60.
    Zile faine și distracție cât cuprinde, dragă Ștef!

Apreciat de 1 persoană

2. Roma doar din autobuz (mi-a trebuit o zi sa alerg prin muzeul Vaticanului si aveam doar ziua aceea) e pe lista de prioritati ca si Barcelona. Tarile Scandinave si Germania erau rezervate pentru pensie dar probabil treaba asta cu turismul o sa dispara!
    Macar Sibiul l-am vazut tot, tot!😂

Apreciat de 2 persoane

3. Te Cred, Petre ! Și de la mine, distanța mi se pare foarte lungă, dar de la tine nu mai zic.. Eu am fost în 86, de atunci n-am reușit să mai ajung.
    Îți doresc să ți se îndeplinească și această dorință, că este una firească, nu imposibilă.
    Mulțumesc mult pentru pentru gânduri, multe Salutari și un weekend plăcut îți doresc, Petre dragă !

Apreciat de 1 persoană

4. Roma am văzut-o odată din microbuz, dar am băut și o cafea pe cinste acolo, ba chiar aveam posibilitatea să mănânc caracatiță pe săturate, dar atunci nu știam ce este bun, și am refuzat.
    La vatican nu o să merg din respect pentru adevărații creștini uciși acolo de „dânșii”. Nu comentez mai mult că mă apucă și greu mă opresc.
    În rest aș merge oriunde, doar să fie bani și să nu fie pandemie.
    Sper să mai ajung și pe la Sibiul vostru frumos. ☺️
    Merci mult, Vrabiuțo !

Apreciat de 1 persoană

5. Mă bucur mult că ți-au răspunsurile mele despre vacanță !
    Ce să facem, dacă așa-i situația, asta e, n-avem ce face. Poate ne mai lăsăm concediu pentru la anu, așa cine știe, poate va fi la anul mai bine, dar n-avem nici o certitudine..
    Mulțumesc mult că ai dat asigurări că este liber Sibiul de explorat, sper să mai ajung pe la voi, măcar la o plăcintă de-aia bună, bună cu urdă dulce și cu mărar de la Spicul, doamne dar bune le mai face acolo.. Îți mulțumesc mult, Potecuțu, și Weekend suuuper îți doresc !!!

Apreciat de 1 persoană

6. Bună, Ştefan! Vacanță!? Nu ştiu încă nimic. Inițial planificasem o ieşire afară, prin Caraibe. Îmi place insula Roatan. Acum nu cred că vom putea pleca. Şi cum suntem în plin proces de renovare/mutare, am planificat pentru toamna o călătorie în California sau NY. Dar doar dacă vom avea „dreptul”!😷😉🤔 Avem multe „bucurii” comune legate de vacanțe! Prefer muntele, dar stau foarte aproape de ocean. Imi place sa vizitez oraşele cu muzee şi expoziții. Anotimpul potrivit: nu contează, dar îmi place toamna. Imi plac apusurile oriunde-aş fi!
    Trei destinații în țară: Clujul cu toată zona; cetățile din Transilvania; defileul Toplița-Deda.
    Destinații din străinătate, ce să zic!? Toate țările au ceva frumos. Nu sunt de acord cu sintagma „cea mai frumoasă țară”, dar sunt de acord că fiecăruia ne place o țară.
    Dacă ai ce face, şi în „fundu’ gredinii”(🤣) e bine!
    Numai bine!

Apreciat de 1 persoană

7. Bună, Aura, deși n-am decât o săptămână de concediu, uite că o zi am spart-o prin cameră datorită faptului că ieri am pedalat prea mult prin soare și am făcut un pic de insolație, așa că astazi am rămas la sol, iar mâine voi vedea pe unde mă vor mai duce portocala😃
    Aaah, Caraibe, ce fain poate fi 👍🏻👍🏻
    Da, ai dreptate că toate țările și orașele sunt fantastice și poți rămâne cu impresii plăcute, sigur !
    Nici eu nu pot spune că îmi place o țară mai mult decât alta. Până nu ai colindat tot pământul ca să îți faci idei despre fiecare regiune în parte nu poți vorbi.
    Da, da este bine și în fundul grădinii, asta e. Mâine sunt programat la un prieten bun la el în grădină să scoatem „untul” din cărniță și mititei.
    Mulțumesc mult, Aura, atunci ne vei zice pe unde îți petreci vacanța. Concediu plăcut ori unde îl vei petrece îți doresc 🤗!!!

Apreciat de 1 persoană

8. Da, am fost în Caraibe de trei ori, în croazieră. Cel mai mult mi-a plăcut insula Roatan, dar şi Bahamasul. Sunt țări şi țări, ca nivel de dezvoltare. În multe, sărăcia este omniprezentă. Aceasta atrage după ea totul…cred că înțelegi ce spun…
    Ai grijă cu soarele: cremă de protecție solară, pălărie, bluză cu mânecă lungă…

9. Foarte fain să poți călătorii așa de mult, și mă bucur că ai avut parte de astfel de experiențe..
    Îmi dau seama ce zici.!
    Asta e, se pare că nu tuturor le este dat să intre în mirajul bunăstării și a expansiunii moderne care, uite, doar un virus afurisit ne poate pune pe butuci cu totul.
    Da, așa este, am cam exagerat !
    Trebuie să văd de niste creme bune pentru protecție solară, că uite că nu mai face bine soarele..
    Îți mulțumesc mult, Aura, de tot !

Apreciat de 1 persoană

10. Ai recomandat Sibiul și recunosc că m-ai surprins plăcut. Sunt mult mai multe obiective turistice de vizitat la Sibiu, dar e perfect ce ai enumerat și sunt deschise în ciuda pandemiei.
    O ultimă remarcă, evitați ziua de luni, este ziua în care sunt închise toate muzeele.
    În rest, toate cele bune!

Apreciat de 1 persoană

11. Da, Sibiul este legat de amintiri dragi și de prieteni din școală foarte buni pe care i-am avut din Sibiu, dar și orașul este unul pe gustul meu. Și Clujul îmi plăcea, dar acum datorită expansiunii, este prea zgomotos pentru mine..
    Îți mulțumesc mult de precizarea faptului că ziua de luni trebuie evitată, uite că n-am știut, dar voi lua în considerare..
    Încă odată Merci mult !
    O zi de mercuri suuuper faină, Constanța dragă !